Μύκονος | Ανεμόμυλοι |
Λειτουργία ανεμόμυλου |
Πελεκάνοι στη Μύκονο |
Της γλώσσας ρόδι και ροδάνι
φτερωτή: ο τροχός του ανεμόμυλου που έχει πανιά, τα οποία μοιάζουν με φτερά.
αυθόρμητα: αυτός που ενεργεί μόνος του, άμεσα, χωρίς να τον υποχρεώσει κάποιος άλλος.
προξενιό: μεσιτεία, μεσολάβηση κάποιου, για να γίνει ένας γάμος.
εργόχειρο: κάθε μικρό έργο τέχνης (αλλιώς χειροτέχνημα), που γίνεται με τα χέρια, όπως κέντημα, πλέξιμο δαντελών κ.τ.λ.
ανεμόδαρτος: τόπος που τον δέρνουν, τον χτυπούν δυνατοί άνεμοι.
πρίμα με τον αέρα: με ευνοϊκό άνεμο.
κόντρα : αντίθετα στον αέρα.
πατροπαράδοτες: αυτές οι τεχνικές κτλ. που μας έχουν παραδοθεί από τους πατέρες μας, τους προγόνους μας.
πολυδάπανος: αυτός που στοιχίζει πολύ, που απαιτεί μεγάλες δαπάνες.
ιστιοφόρο: πλοίο που κινείται με πανιά (ιστία).
Πώς δείχνω τον χρόνο ;
Η κλίση των ρημάτων
Περιγραφή ενός κτιρίου
Ένα ινδιάνικο παραμύθι για τον άνεμο :
Σταυρόλεξο
1.3 Ο φίλος μας ο άνεμος - Θεωρία
Διορθώνω το γραπτό μου
Κάθε φορά που γράφω ένα κείμενο το ξαναδιαβάζω. Προσέχω όλα τα παρακάτω και διορθώνω όσα χρειάζεται. (Μπορεί να χρειαστεί να ξαναγράψω κάποια μέρη του κειμένου μου.)
-
Ποιος ήταν ο σκοπός μου; Τον πέτυχα; (Συμβουλευτείτε τα σημεία που προτείνονται για ανάπτυξη στην εκφώνηση της εργασίας παραγωγής γραπτού λόγου.)
-
Τι μου άρεσε περισσότερο απ' όσα έγραψα;
-
Τι θα μπορούσα να έχω γράψει καλύτερα; Πώς μπορώ να το γράψω τώρα;
-
Τι θα μπορούσα να γράψω ακόμα;
-
Θα καταλάβουν το κείμενο οι συμμαθητές μου;
-
Ποια σημεία θα τους αρέσουν περισσότερο και ποια λιγότερο;
-
Οργάνωσα το γραπτό μου σε παραγράφους;
-
Πώς είναι η ορθογραφία; Χρησιμοποίησα το λεξικό μου;
-
Χρησιμοποίησα σωστά τις τελείες και τα κόμματα;
-
Χρησιμοποίησα πολλές διαφορετικές λέξεις ή χρησιμοποίησα πολλές φορές τις ίδιες λέξεις;
-
Πώς είναι η εμφάνιση του γραπτού μου; Μπορεί να το διαβάσει κανείς εύκολα;